הרשויות באנגליה במבוכה: סטודנט הצליח לבטל דוחות ע"ס מיליוני פאונד

    ישראל פריי 2 Comment on הרשויות באנגליה במבוכה: סטודנט הצליח לבטל דוחות ע"ס מיליוני פאונד
    23:54
    05.05.24
    אבי יעקב No Comments on "ערים מועטות שניתן לצעוד בהן עם כיפה ללא אבטחה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מי מבין אוחזי ההגה שבינינו לא שומר בזיכרונו סיטואציה מעצבנת, בה מתקרבים לרכבנו החונה, ונתקלים בדף המבצבץ בתחתית השמשה בואכה המגב. גם אם שבת מפגישה בה הרווחת זוזים רבים, ייקחו דקות ספורות לתחושה המעצבנת שאופפת אותך לחלוף.

    ומי מבין אוחזי דו"ח החנייה שבינינו לא הבטיח לעצמו כי "אין מצב שאני אשלם את זה, אני מגיש ערעור ומבטל", וכמובן, בחלוף תקופה, בהרכנת ראש ובדומייה משלמים את מלוא הקנס על ריביותיו והצמדותיו.

    לא כן הוא ג'ושוע ברודור, סטודנט באוניברסיטת סטנפורד היוקרתית שבצפון לונדון. על 29 דוחו"ת חנייה שקיבל הוא עוד עבר בשתיקה, אך כשהגיע הדו"ח ה – 30, החליט להקים אתר אינטרנט בשם "לא לשלם" (DoNotPay) שמאפשר למשתמשים להגיש בחינם ערעורים על דו"חות שהם סבורים שאינם מוצדקים.

    על פי הדיווח ב – nrg, הרעיון צבר הצלחה מסחררת ותוך תקופה קצרה הגישו דרכו למעלה מ -86,000 דוחו"ת לביטול. לפי דיווחי הגולשים, לא פחות מ – 40% מהדוחו"ת אכן בוטלו. בחישוב כל המשתמשים, מגיע החיסכון של היזם הצעיר עבור נהגי לונדון לכ – 2 מיליון פאונד.

    nrg מצטט מדבריו של ג'ושוע עיתון מקומי: "אני בהלם שלאתר הייתה השפעה כל כך גדולה. כשהקמתי אותו חשבתי שזה יעזור לקומץ קטן של בני משפחה וחברים. לא העליתי על דעתי שזה יכול להחזיר מיליוני פאונד על דו"חות חניה".

    ברודר הוסיף כי "אני מאוכזב מכך שהמועצות מתמקדות בקבוצות הפגיעות ביותר בחברה: המבוגרים והנכים מקבלים דו"חות לא הוגנים באופן לא פרופורציונלי".

    בנוסף צוין כי כי האתר מאפשר לגולשים לערער על דו"ח חניה על ידי כך שהוא מציב בפניהם מאגר של 12 טענות הגנה ממנו נדרשים המשתמשים לבחור. לאחר מכן מנסח אלגוריתם ערעור מותאם אישית, ושולח אותו למועצה הרלוונטית. ברודר יצר את האלגוריתם לאחר שסרק אלפי מסמכים שפורסמו תחת חוק חופש המידע במדינה – ותוך התייעצות עם עו"ד לענייני תעבורה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שיבוא דחוף לכאן ויעשה סוף לרשעים ארורים